Uutishuone

Julkaisut

Liikenteen päästöohjauksen vaikutus Suomen vientiteollisuudelle 2030

Kuljetusten ja logistiikan kasvavat kustannukset voivat viedä Suomea yhä kauemmaksi maailman markkinoista. Afryn tuoreen selvityksen mukaan vientiteollisuuden logistiikkakustannuksiin kohdistuu merkittävää nousupainetta vuoteen 2030 mennessä. Vaikutus kumuloituu useiden politiikkatoimien kautta, kun kuljetussektorille kohdistuu merkittäviä päästövähennystavoitteita EU:n ja Suomen pyrkiessä ilmasto- ja hiilineutraaliuteen.

Afryn toteuttaman selvityksen tilasivat Metsäteollisuus ry, Kemianteollisuus ry ja Teknologiateollisuus ry.

Tutustu Liikenteen päästöohjauksen vaikutus Suomen vientiteollisuudelle 2030 -selvitykseen täällä.

Logistiikka

Jaa julkaisu:

Lisätietoja

Metsäteollisuus ry
Forestindustries

Pikalinkit

Uutishuone

Lisää aiheesta

Blogit
Etsiessämme Suomelle uusia kasvun eväitä meidän on tarkasteltava aluetalouksille kriittisen vähäliikenteisen tieverkon korjausvelkaa.
Tilastot
Viennin osuus tuotannosta vaihtelee tuoteryhmittäin 60 ja 97 prosentin välillä.
Lausunnot
Lausunto valtakunnallisen liikennejärjestelmäsuunnitelman luonnoksesta ja ympäristöselostuksesta (SOVA-lain mukainen ympäristöarviointi)
Uutiset
Raskaalle liikenteelle tärkeiden vähäliikenteisten teiden kunnossapito on käännettävissä korjaavasta ennakoivaksi.
Uutiset
Budjettiriihen päätökset eivät kasvuloikkaa vahvista. Hallituksella onkin vielä iso savotta edessään.
Blogit
Logistiikkakustannusten nostaminen ei palvele merikuljetuksista riippuvaisen Suomen kilpailukykyä.